Wpływ kryzysu kontenerowego na dochody grupy Maersk

Wpływ kryzysu kontenerowego na zyski aliansu Maersk

Ostatnie kilka miesięcy to nadzwyczaj trudna sytuacja w przypadku branży transportu morskiego. Ceny frachtu cały czas spadają, i aktualnie nic nie będzie wskazywać na to, aby sytuacja nagle się odwróciła. Na to, że tak to teraz wygląda złożyło się kilka przyczyn. Po pierwsze duże spowolnienie nastąpiło w chińskiej gospodarce, a poza tym na oceanach jest obecnie naprawdę spora nadpodaż statków, co także ma spory wpływ na tak wyniszczającą wojnę na ceny. Budowa teraz oddawanych jednostek rozpoczynała się przed kilku laty, gdy rynek był w doskonałej formie. Największa ilość oddawanych jednostek zbiegła się z początkiem światowego kryzysu, i nagle zaczęło się okazywać, że spora ich część po prostu nic nie ma do roboty. Oczywiście tego typu sytuacja ma spory wpływ na całościową kondycję firm z branży. Większość z nich notuje dużo mniej zysków, a niektórzy armatorzy mają wręcz pewne straty. Wszystko to zaczęło wymuszać podejmowanie odpowiednich działań aby ograniczyć koszty, firmy poszukują tu rozmaitych metod na to, aby mimo obecnego kryzysu funkcjonować na należytym pułapie.

Jakie znaczenie ma kryzys kontenerowy na dochody aliansu MaerskKryzys dotknął też nawet liderów z branży, co świetnie zobaczyć można na przykładzie firmy Maersk Group. W w czasie aktualnego kwartału obecnego roku zanotowała ona 224 mln dolarów zysków, co naprawdę jest mało jeśli się porówna do poprzedniego roku, kiedy było to miliard sześćset milionów. Spadek przychodów miał miejsce w większości spółek duńskiego giganta, z wyłączeniem Damco, Maersk Drilling i Maersk Tankers. W przypadku Maersk Transport wpływ na rentowność tej spółki miała niska cena ropy, co spowodowało duży popyt na nią. Za to jeden z największych przewoźników kontenerowych, czyli Maersk Line miał w tym kwartale jedynie 37 milionów dolarów zysku. Rok temu było to aż 714 milionów, tak więc różnica jest rzeczywiście ogromna. Lecz jednak niedawno powiedział Nils S. Andersen, który pracuje na stanowisku prezesa Maersk Group, firma jest generalnie zadowolona z uzyskanych w tym roku wyników. Pomimo dość trudnej sytuacji uzyskano zysk na poziomie ponad dwustu milionów, w szczególności cieszy obrona przez Maersk Line pozycji lidera żeglugi kontenerowej.
.